Zespół cieśni nadgarstka występuje często u osób dużo piszących na komputerze.

Przypadłość ta dotyczy osób ok. 40 roku życia lub starszych. Atakuje ona głównie kobiety, zwłaszcza pracujące na komputerze i palące papierosy. Pozycja pisania na komputerze czyli palce uniesione wyżej i unieruchomiony nadgarstek powoduje zwiększenie napięcia całej ręki. Dochodzi do nacisku na biegnący wzdłuż niej nerw Ból może objąć łokieć a nawet całe ramię. By stwierdzić stopień uszkodzenia nerwu, trzeba zrobić ekotomiografię – test przewodnictwa nerwowego. By uniknąć operacji lub zapobiegać temu schorzeniu należy stosować się do kilku rad. Przy pracy na komputerze używaj specjalnej żelowej podkładki. Pisząc chroń swoje nadgarstki. Nakładaj na nadgarstki specjalną opaskę tzw. ortezę, która zwiększa ukrwienie stawu i zapobiega przeciążeniu mięśni. Podczas pracy raz na 2 godziny wykonuj okrężne dłońmi, tak jakbyś wkręcała żarówki. Wieczorem zafunduj swoim nadgarstkom masaż elektrycznym pasażerem lub dłoniom. Uciskaj zwłaszcza punkty na grzbiecie ręki, ok. 2 cm od granicy dłoni.