ZdrowieNasz układ immunologiczny powinien sam bronić się przed intruzami takimi jak wirusy, bakterie, czy grzyby oraz zapewnić szybki powrót do zdrowia po chorobie. Jednak, gdy nie dosypiamy, niewłaściwie się odżywiamy, oraz brak nam aktywności fizycznej to nasza odporność zaczyna szwankować. Żeby przywrócić jej prawidłowy poziom trzeba o nią odpowiednio zadbać i zahartować się.

Warto to zrobić jak najszybciej by sezon jesiennych przeziębień nas nie zaskoczył. Przede wszystkim musisz pamiętać o tym by nie przegrzewać organizmu. Najlepiej spać przy otwartym oknie i chodzić po domu boso. Warto również dużo spacerować oraz uprawiać jak najwięcej aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Każda aktywność fizyczna ma zbawienny wpływ na naszą odporność. W naszym menu nie powinno zabraknąć produktów, które zawierają duże ilości witaminy C, która uszczelnia błony śluzowe i sprzyja właściwemu dotlenieniu tkanek. Witaminę C znajdziesz między innymi w natce pietruszki, kiszonych ogórkach i kapuście oraz w owocach cytrusowych. Pamiętaj również by w twojej diecie nie zbrakło pierwiastków takich jak cynk, miedź, które w naturalny sposób zwiększają produkcję ciał odpornościowych. Pierwiastki te znajdziesz w rybach, owocach morza oraz roślinach strączkowych. Pamiętaj również o systematycznym jedzeniu jogurtu lub kefiru. To sprawi, że twój układ pokarmowy będzie skuteczniej bronić się przed chorobą.